CEO magazín představil nejúspěšnější muže Česka

| | ,

Absolutním vítězem je Petr Dvořák z Budvaru, ocenění získali také Sehnal, Wichterle či Zavoral

Redakce prestižního magazínu CEO vybrala vítěze přehledu Top nejúspěšnější muži magazínu CEO z portfolia mediálního domu A11. Předání cen proběhlo v úterý 24. 10. 2023 v prostorách exkluzivního rezidenčního projektu Vanguard. 

Přehled Top nejúspěšnější muži magazínu CEO je tradiční součástí aktivit mediálního domu A11. Jeho cílem je každoročně ocenit přínos osobností z různých oblastí domácího podnikatelského světa. Ocenění se uděluje ve všech klíčových segmentech domácí ekonomiky od průmyslu a obchodu přes zemědělství až po finanční sektor, vrcholným oceněním pak je cena pro absolutního vítěze. 

„Oceněné vybíráme mezi vrcholovými manažery a podnikateli, kteří nás inspirují a jejichž příběhy chceme přiblížit našim čtenářům,“ říká Jan Januš, šéfredaktor pořádajícího magazínu CEO. „Zaměřujeme se přitom jak na rychle rostoucí firmy, tak také na zkušené hráče, kteří trhu v obtížných ekonomických, geopolitických i společenských podmínkách přinášejí potřebnou zkušenost, stabilitu a myšlenkovou soudržnost,“ dodává Jan Januš. 

„Udělování cen přehledu Top nejúspěšnější muži magazínu CEO je pro nás obrovskou příležitostí k setkání s našimi obchodními partnery a přáteli,“ dodává Jan Kulich, ředitel strategického rozvoje a marketingu mediálního domu A11. 

„Právě díky pevným a vřelým vztahům se mediálnímu domu A11 daří rozvíjet vydavatelské i obchodní aktivity tempem, které v Česku v současnosti myslím nemá obdobu,“ dodává David Korn, obchodní ředitel A11. 

PŘEHLED OCENĚNÝCH OSOBNOSTÍ 

Petr Dvořák, Budějovický Budvar

Petr Dvořák řídí Budějovický Budvar šest let, loni se ale musel vypořádat s možná dosud nejtěžšími překážkami. Pivovar přestal vzhledem k válce na Ukrajině dodávat pivo do Ruska a extrémně zdražily energie. I přesto národní podnik utržil přes tři miliardy korun a zůstal v zajímavém, i když meziročně nižším, zisku, téměř 256 milionů. Letos si to ale podle všeho vynahradí. „Výhled již vypadá podstatně lépe a zcela určitě se nám podaří velkou část loňského propadu vymazat. Ceny vstupů se již částečně stabilizují, a i naše prodeje nevypadají objemově ani tržebně vůbec špatně,“ říká Dvořák v našem partnerském rozhovoru. Dostáváme se i k tomu, že Budějovický Budvar loni posílil na západních trzích, uvedl další nápoje a také spustil novou plnicí linku na plechovky. „Energetická krize nás ponaučila, že potřebujeme posílit náš energetický mix. Příští rok máme proto v plánu nainstalovat solární panely o výkonu více než 2 MWp a budeme investovat také do systémů energetického managementu. Na řadu přijde i modernizace varny. V další letech nás pak čeká modernizace našich dvou nejstarších stáčecích linek,“ plánuje Dvořák.

Vítěz kategorie Finance a investice: 

Pavel Sehnal, SPGroup

Úspěšný je aktuálně například na pojistném trhu, kdy předepsané pojistné jeho pojišťovny Slavia přesáhlo 1,3 miliardy korun. Výraznou roli sehrál také při „narovnání pojistného trhu“ v oblasti pojištění cizinců. „Nyní se opět vrací stav před státní monopol,“ popsal v našem rozhovoru s tím, že tento produkt díky vzájemné konkurenci komerčních pojišťoven opět zlevní. Aktuálně si pak předseda představenstva a generální ředitel SPGroup vytkl nemalý cíl: být do pěti let mezi dolarovými miliardáři.

Vítěz kategorie Technologie a média:

René Zavoral, Český rozhlas

Český rozhlas letos slaví 100 let své existence, a to patrně v dosud nejlepší kondici a úrovni. Generální zásluhu na tom má logicky jeho generální ředitel René Zavoral, který nyní veřejnoprávní médium vede ve druhém funkčním obdobím. V posledních měsících se mu povedlo spolupřesvědčit vládní politiky k navýšení koncesionářských poplatků a výrazně podporuje rovněž technologický posun rozhlasu. Nebojí se ani inovativních, přestože někdy kontroverzních kroků, když například letos nechal umělou inteligenci promluvit hlasem Karla Gotta.

Vítěz kategorie Průmysl a výroba:

Martin Wichterle, Wikov

Martin Wichterle je vizionář. Zachránil strojírenské firmy a díky moderním plánům vytvořil Wikov. Zachránil sklárny a dodal nový lesk značkám Rückl a Bomma. Intenzivně ale rovněž vstupuje do veřejného prostoru, třeba i prostřednictvím výzvy Druhá transformace. „Předně musíme zlepšit legislativu. Musíme učinit takové kroky, aby když sem jakýkoli podnikatel chce dostat IT specialistu z Indie, tak nebude čekat dva roky,“ řekl nedávno Českému rozhlasu. „Německá firma je schopná dostat takového člověka do Německa za šest týdnů. Tak to je první předpoklad. A pak samozřejmě je to o tom udělat z ČR atraktivní, příjemnou, hezkou zemi, kam lidi mají chuť přijet, studovat, žít, pracovat a podnikat, což je zase už delší trasa. Ale musí se začít.“

Vítěz kategorie Reality a design:

Jiří Stopka, Stopka

Zakladatel společnosti Stopka, která nyní provozuje nábytkové showroomy v Praze a i v Bratislavě. Své prostory nabízí také k pořádání eventů, propojuje tak různé životní styly. V současnosti patří k jeho klientům většina nejbohatších lidí v České republice. Od loňska se stará společně s bratrem Miroslavem rovněž o české zastoupení luxusních sedaček Minotti. „Poměrně nedávno jsme otevřeli i zcela nový showroom italské značky Poliform, ten je opravdu nádherný a ukazuje to nejlepší z designu této značky,“ dodává pak zcela aktuální informaci.

Vítěz kategorie Retail:

Miroslav Kotík, Efko-karton

Majitel a jednatel společnosti Efko-karton, předseda Sdružení pro hračku a hru a doslova zachránce klasických hraček. „Díky rodině mám vztah k mechanice a k elektronice,“ říká s tím, že hned po revoluci založil malý obchod a věnoval se distribuci, ale nenaplňovalo ho to. „Chtěl jsem věci vyrábět, ne je jen přeprodávat.“ Jeho značku tak teď nesou společenské hry, puzzle, stavebnice a od roku 2010 také legendární Igráček. Nedávno převzal rovněž výrobu české autodráhy Ites, původně z Trhových Svin, a v další své firmě se věnuje vysloveně kreativě.

O CEO magazínu 

CEO přináší rozhovory s generálními řediteli, sleduje české i zahraniční trendy v řízení firem a pomáhá manažerům a majitelům firem s rozvojem jejich osobního potenciálu. Každé jeho vydání je doprovázeno diskusními setkáními klíčových majitelů a ředitelů firem. 

„CEO chápeme jako ucelenou platformu magazínu, webu a eventů,“ vysvětluje Aleš Zavoral, majitel mediálního domu A11. „Navazujeme tak na úspěšný koncept projektů Lawyers & Business Forum a Estate Business,“ dodává Aleš Zavoral. 

Předchozí

CEO magazín představí nejúspěšnější muže Česka

Restart pro elektromobily: delší dojezd a nižší cena

Další