Restart pro elektromobily: delší dojezd a nižší cena

| | ,

Plně elektrické vozy nemají v Česku na růžích ustláno. A ostatně nikdy neměly. Dotací na pořízení vozu ani jiných legislativních pobídek, které motivují kupující elektromobilů v západoevropských státech, se u nás nedočkáte. Je tu jen pár drobných ústupků jako parkování na modrých zónách v Praze zdarma, osvobození od dálniční známky či možnost čerpání dotace na pořízení wallboxu. Tyto výhody však nemají však takovou sílu, aby české motoristy o výhodách elektropohonu přesvědčily.

Hlavní důvody, které většinu potenciálních zákazníků od nákupu elektromobilu odradí, jsou nízký dojezd a vysoká pořizovací cena. Dobrou zprávou pro životní prostředí je to, že v těchto aspektech moderní elektromobily značně pokročily. Například nejprodávanější malý elektromobil na evropském trhu, Peugeot e-208, přichází po faceliftu atraktivnější, s lepší výbavou, s výkonnějším elektromotorem, delším dojezdem a kupodivu i s nižší cenou!

Facelift modelu 208 se zaměřil hlavně na elektrický pohon. Nově nabízí model e-208 elektromotor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů, což představuje oproti původním 350 kilometrům citelný nárůst. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

O 15 procent vyšší výkon elektromotoru velmi příznivě ovlivnil dynamiku vozu. Nicméně jízdní vlastnosti uživatelé vozu vyzdvihovali už před faceliftem. Jízda elektromobilem e-208 je totiž velmi příjemná. Vůz bleskurychle reaguje na plynový pedál a pohybuje svižně, bez jakéhokoli hluku, vibrací, emisí i nutnosti řadit. Kompaktní rozměry činí z modelu e-208 ideální vůz do hustého městského provozu, kde oceníte i 3D online navigaci, která kromě sledování aktuálního provozu umí také hledat volná parkovací místa či dobíjecí stanice, předpovídat počasí nebo varovat před nebezpečnými úseky a radary. Praktické je také propojení auta s vašim mobilním telefonem prostřednictvím aplikace MyPeugeot. Budete tak mít k dispozici funkce, které oceníte v každodenním provozu, jako například lokalizaci auta (hodí se například pokud občas zapomenete, kde jste zaparkovali). Pro elektromobily má MyPeugeot speciální sekci. Ta vám umožní na dálku zapínat, vypínat či kontrolovat dobíjení a můžete si také prostřednictvím vašeho telefonu vůz připojený do sítě před jízdou předehřát nebo vychladit.

Facelift samozřejmě kromě elektrického pohonu vylepšil i další aspekty. Design vozu viditelně zkrásněl, přibyly nové barvy karoserie, čalounění v interiéru, kola… a hlavně pak Peugeot 208 dostal nový infotainment. Jeho dotyková obrazovka je nově s 3D zobrazením, digitální a konfigurovatelná. Umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced.

Není zvykem, aby vůz po faceliftu a mnoha designových i technologických vylepšeních snížil oproti původnímu modelu cenu. U elektromobilu Peugeot e-208 se to však stalo. Zatímco ještě na začátku tohoto roku byste za verzi s dojezdem 350 kilometrů zaplatili 920 tisíc korun, nyní pořídíte nový krásnější a modernější Peugeot e-208 s delším dojezdem za 840 tisíc korun. Osmiletou záruku přitom máte v ceně.

Předchozí

CEO magazín představil nejúspěšnější muže Česka

Zimní Tatry aneb Vše mohlo být jinak

Další