Linda Jackson: Peugeot bude největší elektrickou značkou v Evropě!

| | , ,

Elektromobilita nabírá na obrátkách. O tom není pochyb. A automobilky, které si teď nechají ujet vlak, už na elektrickou vlnu nenaskočí. To rozhodně není případ francouzské automobilky Peugeot. Ta v elektřině vidí svou budoucnost i budoucnost evropského automobilového průmyslu.

Už dnes Peugeot zcela ovládá elektrickou sekci segmentu B, tedy malých vozů. To je kategorie, kde 100% elektrický pohon dává největší smysl. Ideálem z hlediska elektromobility je totiž lehký vůz kompaktních rozměrů určený do městského provozu neboli malý automobil poháněný elektromotorem neobtěžující obyvatele měst hlukem ani zplodinami. Právě v segmentu malých elektromobilů automobilka Peugeot jednoznačně dominuje. Má totiž ve svém portfoliu hned dva elektrické bestsellery z kategorii malých vozů, a to modely Peugeot e-208 a e-2008. Díky těmto povedeným a vysoce žádaným vozům obsadila značka Peugeot v roce 2022 v Evropě první místo v segmentu elektromobilů B.

Peugeot 208: evropská jednička

Peugeot 208 byl v roce 2022 v segmentu B nejprodávanějším vozem na evropském trhu osobních automobilů a současně i jeho 100% elektrická verze e-208 byla v Evropě v tomtéž segmentu rovněž nejúspěšnější. Připomeňme, že Peugeot 208 se vyrábí na Slovensku v Trnavě. Je dlouhodobě celosvětově nejprodávanějším modelem značky a nositelem titulu evropské Auto roku 2020. Za svůj úspěch vděčí sexy mladistvému designu, kabině Peugeot i-Cockpit® s kompaktním volantem přinášejícím lepší zážitek z řízení a jedinečné jízdní vlastnosti. Dalšími silnými stránkami je široký arsenál asistenčních systémů a v neposlední řadě i elektrická verze. Té se od uvedení modelu na trh v roce 2019 se prodalo skoro 150 tisíc kusů, a to zejména v Evropě.

Peugeot 2008: SUV podle českého vkusu

Ovšem ne ve všech zemích Peugeot 208 kraluje. V Česku ho už několik let poráží malé městské SUV Peugeot 2008, a to jak z hlediska verzí s klasickým spalovacím motorem, tak jako čistý elektromobil. I tento model získal řadu mezinárodních ocenění, například Auto Europa 2021 či Red Dot Award 2020 za design. Elektrická verze je ceněna pro svůj dojezd, a to 345 kilometrů na jedno nabití. V Česku je nejprodávanějším elektromobilem značky Peugeot.

Neskromné ambice

Malé elektrické peugeoty se loni na evropském trhu prodávaly jako housky na krámě. Za jediný rok si získaly 76 000 zákazníků. Značka Peugeot však v oblasti elektromobility hodlá jít mnohem dál. Už letošní rok pro ni bude přelomový, protože už od první poloviny roku bude mít všechny modely k dispozici s jedním nebo více elektromotory (100% elektrické, plug-in hybridy nebo hybridy). V následujících letech zněkolikanásobí prodeje čistých elektromobilů, jak potvrzuje i ředitelka značky Peugeot Linda Jackson: „Peugeot se zavázal k elektrifikaci své modelové řady. Od roku 2023 bude 100 % vozidel v nabídce elektrifikováno a v následujících dvou letech bude uvedeno na trh pět nových 100% elektrických modelů. Naše ambice je zřejmá: do roku 2030 se Peugeot stane největší elektrickou značkou v Evropě.“

Předchozí

Golfistka Sára Kousková se stala ambasadorkou hodinek PRIM

Pavel Jíša: Ekonomika na hraně recese otevírá zajímavé příležitosti k investování

Další