Chcete elektrický vůz s pořádným dojezdem a možností převést až sedm lidí? Pak nemáte moc na výběr, protože takových na trhu moc není. Nový Peugeot 5008 je tak de facto unikát. Prostor pro sedm cestujících a dojezd až 660 kilometrů totiž žádný jiný vůz nenabízí. Tento atraktivní model se ovšem prodává i s hybridním pohonem, který se obejde zcela bez dobíjení.
To, čím vás Peugeot 5008 překvapí, je jeho propracovaný a elegantní design. Proč překvapí? Jeho charakteristiky týkající se počtu míst a přepravní kapacity, která dosahuje až 1815 metrů, napovídají, že by se mohlo jednat spíše o buclatý dostavník či polododávku s krabicovými tvary. Ovšem opak je pravdou. Nový Peugeot 5008 má neobyčejně rafinovaný design, štíhlé oku ladící linie a mimořádně dynamickou siluetu. Jeho SUV povaha ale zůstává jasně zřetelná. Vzbuzuje tak dojem síly a bezpečnosti. Ten ještě posilují velká 19 nebo 20palcová kola s originálním vzorem, která zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu.
Uhrančivý pohled vozu mají na svědomí ultrakompaktní LED světlomety. Jde nepochybně o výrazný designový prvek, který vás zaujme na první pohled, nicméně jejich úkolem je hlavně zajistit pro vás bezpečí. Jsou standardně vybaveny novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu.
Jak už si klienti značky Peugeot zvykli, uvnitř vozu se nachází ikonický systém Peugeot i-Cockpit®. U modelu 5008 se ovšem jedná o revoluční novinku, a to tak zvaný panoramatický i-Cockpit. Jeho klasické prvky jako vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21″ panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. Celkový dojem je dechberoucí!
Také volant si zaslouží obdiv. Prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Volant má moderní design a působí levitujícím dojmem podobně jako panoramatická obrazovka. Má také nové ovládací prvky, které automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. U vyšší verze výbavy je volant standardně vyhřívaný.
Největší výhodou vozu je samozřejmě sedm sedadel. Ta jsou navíc mimořádně komfortní a ergonomická. Jejich opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v pěti polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu, což výrazně zlepšuje přístup do třetí řady. Podobnou vychytávku v tomto segmentu nikdo jiný nenabízí.
U velkých SUV se klade velký důraz na velikost zavazadelníku, a v tom Peugeot 5008 rozhodně boduje. V pětimístné konfiguraci nabízí objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká také výjimečnou modularitou, kterou zajišťuje propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel získáte obrovskou rovnou podlahovou plochu.
Možná vás napadne otázka, jestli u elektrické verze neukousne kus prostoru baterie. Naštěstí ne. Vůz totiž používá novou vysoce efektivní platformu STLA Medium, díky které je baterie uložena pod podlahou vozu, a neubírá tak místo ani posádce ani zavazadlům. Elektrický pohon se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s menším či větším dojezdem a jako dvoukolka či čtyřkolka. Všechny verze jsou vybaveny velkou vysokonapěťovou baterii, jejíž nabití netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za necelou půlhodinku.
Nabídku elektrických motorů doplňují i hybridní verze. Pořídíte-li si plug-in hybrid, musíte počítat s tím, že je třeba ho pravidelně dobíjet. Za to se vám ale odvděčí velmi nízkou kombinovanou spotřebou a dojezdem až 80 zcela bezemisních kilometrů. S mild-hybridem naopak žádné dlouhé trasy čistě na elektřinu neujedete. Zvládne maximálně kilometr nízkou rychlostí. Na druhou stranu se obejde zcela bez nabíjení a spokojí se s rekuperací energie za jízdy. Oproti klasickým benzínovým motorům dokáže ušetřit až 15 procent paliva a emisí. Cenově je navíc mnohem příznivější než verze spoléhající na zásuvku.
A jaké další trumfy má nový Peugeot 5008 v rukávu? Jedná se například ultramoderní infotainment i-Connect® Advanced či více než 40 asistenčních systémů včetně těch, které vám pootevřou dveře do světa autonomního řízení. Více na peugeot.cz