Pro dynamický fastback Peugeot 408 jsou kočičí uši tak trochu poznávacím znamením. Jedná se o dva hranaté útvary nad zavazadelníkem, které tvarem nápadně připomínají uši kočky, ovšem jejich funkce nemá se sluchem nic společného. Jejich úkolem je totiž zajistit optimální proudění vzduchu, což je z hlediska aerodynamiky vozu zcela zásadní. Teď se Peugeot 408 naučil další schopnost, kterou skvěle ovládají kočkovité šelmy, a to pohybovat se naprosto tiše. Dostal totiž plně elektrický pohon, který jak známo neprodukuje žádný hluk, ale ani žádné emise, zplodiny či zápach.
Elektrický pohon u Peugeotu 408 se dal tak trochu očekávat. Tento model byl totiž posledním z modelové řady Peugeot, který ho ještě neměl. Všechny ostatní modely produktové řady francouzské automobilky už totiž plně elektrickou verzi mají, a to od nejmenšího hatchbacku 208 až po kompletní řadu lehkých užitkových vozů včetně největší dodávky Boxer. Značka Peugeot tak splnila slib, který před mnoha měsíci dala její generální ředitelka Linda Jackson, že do roku 2025 bude mít každý z modelové řady Peugeot aspoň jednu plně elektrickou variantu.

Efektivní a spořivý
Elektrický Peugeot E-408 pohání elektromotor o výkonu 157 kW neboli 210 koní. Baterie vozu o užitečné kapacitě 60 kWh je tvořená z 80 procent niklem, o zbývajících 20 procent se pak dělí rovným dílem mangan a kobalt. Toto složení zajišťuje vysokou energetickou hustotu a elektrický Peugeot e-408 tak ujede na jedno nabití až 453 kilometrů. Dobíjení je přitom velmi rychlé. Z 20 na 80 procent se dostane za slabou půlhodinku. Oproti většině ostatních elektromobilů Peugeot má E-408 výhodu v tom, že má sériově tři úrovně rekuperačního brzdění, čímž dokáže velmi efektivně šetřit energii.

Jde to i bez dobíjení
Peugeot 408 pořídíte i jako plug-in hybrid o výkonu 225 koní. Na elektřinu zvládne až 63 kilometrů, po městě dokonce 71. Pokud nemáte možnost firemního či domácího dobíjení, můžete zvolit hybrid, který se dobíjí výhradně za jízdy rekuperací, a objede se tak bez dobíjecí infrastruktury. Oproti klasickému spalovacímu motoru hybrid ušetří přibližně 15 procent paliva a emisí CO2.
Sebevědomí mu nechybí
Na Peugeotu 408 vás nepochybně zaujme jeho design. Je totiž velmi odvážný a sportovně laděný, navíc vůz zaujímá výrazně sebevědomý postoj. Nejzajímavější je ovšem jeho dosud nevídaná kombinace segmentů. Smíchal totiž siluetu sportovního kupé s SUV. Celkový dojem je velmi atraktivní a zároveň vyjadřuje určitou vznešenost a sílu.

Červená tečka za design
Vůz se velmi povedl i z hlediska ostatních designových aspektů. Kromě již zmíněných kočičích uší, jejichž ostré fazety dodávají na dynamice celkového vzhledu, zmiňme třeba i velká dvacetipalcová kola s nezvyklým geometrickým designem zasazeným do kruhu. Tento motiv je u stojícího vozu velmi nápadný, při nízkých rychlostech pak vytváří dramatický vizuální efekt. A jak poznáte tuto šelmu na první pohled ve dne i v noci? Podle předního světelného podpisu ve tvaru tesáků a zadních světel ve tvaru tří drápů, což jsou typické prvky svědčící o příslušnosti k rodině Peugeot. Design modelu 408 nenechal chladnými ani porotce prestižní mezinárodní ankety Red Dot Award, kteří mu udělili nejvyšší ocenění.


Sladěné proporce
Dalším počinem, za který by si tvůrci Peugeotu 408 zasloužili medaili, je optimální sladění proporcí vozu. Z hlediska rozměrů vůz dosahuje délky 469 cm, výška je pouhých 148 cm, což není u vozů se zvýšenou karoserií běžné. Tyto proporce vytvářejí velmi štíhlý a sportovní profil. Naopak rozvor je větší, než bývá v segmentu C zvykem. Profitují z toho hlavně cestující na zadních sedadlech, kteří tak mají k dispozici štědrý prostor pro kolena. Z hlediska místa ve druhé řadě je fastback 408 dokonce nejprostornějším vozem z celé modelové řady značky Peugeot!
Cena od 709 000 Kč + 5letá záruka
Operativní leasing od 9 640 Kč vč. DPH/měs.