Porsche uvedlo na trh nově zmodernizovaný model Taycan, který je plně elektrický a nabízí vylepšení ve všech směrech. Největší pozornost přitahuje nejrychlejší a nejvýkonnější verze Turbo S, která je vrcholným vozem značky Porsche v historii.
Přepracovaná verze čistě elektrického modelu Porsche Taycan, představená v roce 2019, je nabízena ve všech třech karosářských verzích: elegantní sedan, dobrodružně laděný crossover Cross Turismo a praktický kombík Sport Turismo. Nový model nabízí celkem čtyři varianty pohonu a může být buď zadní, nebo poháněn všemi čtyřmi koly.
Zlepšený výkon a dojezd
Různé verze vozu dosahují lepšího zrychlení po modernizaci. Základní Taycan sedan nyní zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy, zatímco vrcholný Turbo S za 2,4 sekundy. To představuje zlepšení o 0,6, respektive o 0,4 sekundy.
Tento výsledek byl hlavně dosažený zvýšením výkonu. Základní Taycan má nyní o 60 kW silnější motor, zatímco vrcholný model Turbo S získal dalších 140 kW, čímž dosahuje 700 kW (952 k). Funkce push-to-pass, součást Sport Chrono balíčku, umožňuje dočasně zvýšit výkon o 70 kW po dobu až 10 sekund.
Porsche Taycan Turbo S je nově nejrychlejším a nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem v historii značky Porsche, překonávající ikonický model 918 Spyder, který disponoval výkonem 887 koňských sil.
Bylo dosaženo zvýšení kapacity baterie a dojezdu, který nyní může dosahovat až 678 km v závislosti na karoserii a pohonu, což znamená zlepšení o 35 % nebo 175 km. Také byl zlepšen nabíjecí výkon o 50 kW na až 320 kW. Nový Taycan navíc dokáže dobíjet energii s výkonem přesahujícím 300 kW po dobu delší než 5 minut.
V závislosti na různých faktorech, jako je okolní teplota nebo styl řízení, může automobilka snížit čas potřebný k nabití baterie z 10 na 80 procent téměř na polovinu. Například při teplotě 15 °C se doba nabíjení může snížit z původních 37 minut na pouhých 18 minut, i přes zvětšení kapacity baterie z 93 na 105 kWh.
Ještě lepší technika
Přínosem technologických inovací je zvýšení kvality pohonu a podvozku vozu Porsche Taycan. Každý model Taycan je již standardně vybaven vzduchovým podvozkem. Pro automobily s pohonem všech kol je k dispozici nový systém Porsche Active Ride, který slibuje lepší vyvážení mezi pohodlím a sportovní jízdou. Tento systém navíc je schopen minimalizovat náklony karoserie.
V rámci technických inovací došlo ke zlepšení výkonnějšího elektromotoru na zadní nápravy, což znamená, že všechny modely nabízejí o 80 kW vyšší výkon.
Dále byl upraven software, nainstalovány výkonnější baterie, přidáno tepelné čerpadlo nové generace, zlepšena rekuperace a provedeno optimalizace rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou.
Díky těmto úpravám je nyní schopna rekuperovat elektrickou energii o 30 procent vyšší, což znamená nárůst z 290 na 400 kW. Všechny varianty modelu mají nově aerodynamická kola se sníženým valivým odporem, a nabídka se rozšířila o nové 21“ disky.
Navzdory snížení hmotnosti o 15 kilogramů, nový Taycan inovované verze slibuje bohatější standardní výbavu. Ta obsahuje vzduchový podvozek, ambientní osvětlení, ParkAssist s kamerou, vyhřívaná přední sedadla, tepelné čerpadlo s novým chlazením, bezdrátovou nabíječku, hliníkové kryty prahů a další vylepšení.
Došlo i na designové změny
Kromě technologických inovací, došlo také ke zlepšení vzhledu. Exteriér vozidla je nyní ozdoben novými předními HD matrix světly s vysokým rozlišením, které mají charakteristické světelné znaky značky Porsche. Na zadní části vozu nyní najdeme nové třírozměrné logo značky, umístěné mezi osvětlením.
V interiéru byly provedeny drobné úpravy na displeji přístrojové desky, informačního a driver displaye. Systém přináší optimalizované uživatelské rozhraní a nové funkce. Na volantu je standardně umístěn volič jízdních režimů, zatímco modely s balíčkem Sport Chrono a Performance Battery Plus mají také tlačítko push-to-pass na přepínači jízdních režimů.
Byla zlepšena integrace Apple CarPlay a přibyla možnost streamovat video prostřednictvím centrálního displeje infotainmentu nebo obrazovky před spolujezdcem.