Pokroky při zlepšování technologie vodíkových motorů

| |

Toyota Gazoo Racing (TGR), sportovní divize Toyoty, zveřejnila videa na svém oficiálním kanálu, která detailně popisují vývoj vozu AE86 H2 s vodíkovým spalovacím motorem a BEV s elektromotorem. Obě novinky byly představeny na autosalonu v Tokiu v lednu tohoto roku.

Nový prezident Gazoo Racing Company Tomoya Takahashi, který je zodpovědný za vodíkový koncept, a nový prezident Lexus International Takeshi Watanabe, který se stará o elektrický vůz, sdělují své pohledy na vývoj těchto nových vodíkových vozidel. Odhalují pozadí jejich vzniku, výrobní procesy a zkušenosti samotných inženýrů.

Watanabe upozorňuje, že mnozí lidé pociťují obavy z toho, že se musíme vzdát tradiční podoby automobilů, na kterou jsme zvyklí. Toyota se proto rozhodla inovovat tím, že vezme starší vůz a na jeho základě vytvoří něco zcela nového.

„Naším záměrem bylo do stávajícího vozu aplikovat v největší možné míře již známé technologie. Chtěli jsme využít vodíkový pohon ve stávajícím modelu a udělat ho zábavnější. Pro to jsme použili naši srdeční záležitost AE86,“doplnil Takahashi.

Vše vedlo k vysoké akceleraci a výkonným sportovním vlastnostem

Při renovaci vodíkového modelu bylo nutné demontovat vůz, vyčistit ho a znovu natřít. Inženýři TGR využili 3D modelování a nejnovější technologie z jednotky G16E k přepracování stávajícího spalovacího motoru na vodík. Nové díly, jako svody a výfuk, bylo třeba zcela nově vytvořit a integrovat je do klasického mechanického agregátu. Tím vznikl vůz s vynikající akcelerací a sportovními jízdními vlastnostmi.

Při vývoji elektrické verze se konstruktéři rozhodli jít jiným směrem. Původní spalovací motor byl odstraněn a nahrazen elektromotorem a bateriemi. Namísto maximalizace kapacity baterií pro co nejdelší dojezd se zaměřili na udržení nízké hmotnosti vozu. Tím vzniklo lehké sportovní auto s výkonnou akcelerací.

„S AE 86 mám osobní zkušenost a byl jsem překvapený, jak zábavné to auto s elektromotorem je,“ dodal Kenji Arai z vývojového týmu Lexusu.

Cílem je dosažení nulových emisí uhlíku

TGR také shrnuje za sezónu 2022 projekt vodíkového motoru jako možnost dosažení uhlíkové neutrality, zahájený o dva roky zpátky.

Toyota spolupracovala s mnoha partnery z celého světa na tomto projektu. Během roku 2022 se konaly předváděcí jízdy s vozem s vodíkovým motorem GR Yaris H2, který se zúčastnil dvou podniků WRC v Belgii v srpnu a v Japonsku v listopadu. V prosinci pak další koncept s vodíkovým motorem ORC Rookie GR Corolla H2 absolvoval svůj první závod mimo Japonsko ve vytrvalostním závodě Idemitsu 1500 Super Endurance 2022 na 25 hodin v Thajsku.

Předchozí

Nejvíce sněhu v tuzemsku nabízí navzdory nepříznivému počasí skiareál Monínec

Těhotné ženy a matky po porodu dostanou více peněz

Další