Říká majitel REMOSKY Zdenek Sartoris, který má s tradiční českou značkou velké plány i mimo hranice Evropy. REMOSKA totiž od roku 2013 prošla mnoha změnami, přičemž si ale stále ponechává genialitu a preciznost jednoduché konstrukce, která ji proslavila již před šedesáti lety.
Majitelem a šéfem REMOSKY jste od roku 2013. Jak jste se k tradiční české značce dostal a v jakém stavu jste firmu přebíral?
K nabídce koupě společnosti REMOSKA mne přivedl Ivo Svoboda, který v té době REMOSCE zajišťoval odbyt/prodej. Celé námluvy probíhaly cca devět měsíců a po nich došlo k odkoupení obchodních podílů od bývalého vlastníka.
Společnost byla v roce 2013 vybavena velmi zastaralou technologií, celá výroba byla manuální a probíhala v nevyhovujících podmínkách. Proto jsem se jako první rozhodl investovat do obnovy základních výrobních technologií a inovace technologických postupů výroby.
Co jste inovoval jako první?
Kompletně jsme inovovali lakovnu s vypalovací pecí včetně nezbytné vzduchotechniky a v neposlední řadě také tepelné čerpadlo k ohřevu přisávaného vzduchu do lakovny, a další zařízení pro zefektivnění montáže a balení.
Pro starší generaci je REMOSKA notoricky známá, ale co mladí? Jak chcete dostat „pečicí hrnec“ do povědomí mladší generace?
O tom, že mezi mladými je pojem REMOSKA spjatý především se vzpomínkami na dětství u babiček víme. Získali jsme tyto informace z rozsáhlého průzkumu trhu, který jsme si nechali udělat renomovanou agenturou. REMOSKA je mezi mladými známá, ale málokdo z mladých lidí ví, že REMOSKA se stále vyrábí, a že jim už je schopna nabídnout i další produkty, např. moderní variantu REMOSKY TRIA, která v sobě snoubí všechny vlastnosti tradiční REMOSKY a přidává mnohé další. Souběžně s neustálým vývojem stávajících pečicích mís REMOSKA intenzivně pracujeme na tom, abychom pod značkou REMOSKA uvedli na trh další vybavení kuchyní od nádobí až po další elektrické spotřebiče. Rozšířením sortimentu a masivní reklamní kampaní spuštěnou v květnu 2021 dostáváme značku a produkty REMOSKA do povědomí jak starší, tak i mladší generace. Speciálně na mladší generaci budeme cílit řadou tzv. chytrých spotřebičů s možností ovládání pomocí mobilních aplikací. Na vývoji technologie ovládání produktů prostřednictvím těchto technologií intenzivně pracujeme a očekáváme uvedení nové produktové řady chytrých spotřebičů na přelomu roku 2022 a 2023. Věříme, že takto vybavené produkty budou dostatečným lákadlem a masivně osloví mladou generaci zákazníků, kteří si vybavují své první domácnosti.
REMOSKA platí za bezporuchový kuchyňský spotřebič, čím si to vysvětlujete? A pořád platí, že šikovný kutil si ji opraví doma na koleni?
Genialita REMOSKY spočívá v její jednoduché konstrukci. Precizně odladěný mix použitých materiálů, tloušťky a velikosti s příkonem spirály, zajišťují REMOSKÁM unikátní vlastnosti, kterými jsou známé. Díky této jednoduchosti máme dlouhodobě reklamace opravdu minimální cca 0,5%. REMOSKA je zkrátka geniálně jednoduchý, a přitom skvěle funkční spotřebič. Každý zručný kutil si ji spraví doma. Díky této jednoduchosti a snadné údržbě proto nejsou výjimkou REMOSKY s životností řádově v desítkách let.
Jaké jsou největší výhody pečení v REMOSCE? Co vám osobně z REMOSKY chutná nejvíce?
Protože mám rád sladkosti, nejvíce mi chutnají Honzovy buchty a koláče. Je tak jednoduchá a skvěle funkční, že se v ní nedá nic pokazit a kdokoli se v ní naučí rychle a snadno vařit. S oblibou říkáme, že REMOSKA udělá z kohokoli šéfkuchaře.
Největším odběratelem je Česko a hned poté Velká Británie, kde je za její slávou podepsaná Milena Grenfell-Baines, zvaná také jako Lady Remoska, která byla v roce 1939 jako dítě zachráněna díky siru Nicholasi Wintonovi. Setkal jste se někdy s paní Baines?
S Lady Milenou jsem se znal již předtím, než jsem REMOSKU koupil a náš vztah se dá nazvat přátelstvím, vídáme se pravidelně každoročně, s výjimkou posledního roku, kdy nám setkání přerušila situace s pandemií covid-19. Doufám, že nám lepšící se situace s pandemií umožní se s Milenou setkat co možná nejdříve.
Kde všude ve světě je REMOSKA k dostání? A jak se na tento „divotvorný“ hrnec vyrobený v padesátých letech elektrotechnikem Oldřichem Homutou tváří v zahraničí, kupříkladu v Itálii?
Aktivně se produkty REMOSKA prodávají na trzích v ČR, SR, PL, HU, RUS, JAR, AUS. V dalších zemích EU prodáváme především skrze online kanály jako Amazon a prostřednictvím zahraničních odnoží online tržišť jako Alza a Mall.
Prošel od svého vzniku samotný hrnec výraznými proměnami?
Po generace známý princip pečení shora je po celou dobu stejný. Nové produkty REMOSKA však aktuálně poskytují mnohem širší škálu schopností než notoricky známé tradiční REMOSKY s lisovanou hliníkovou mísou. Aktuálně nabízíme mimo klasické REMOSKY PRIMA také REMOSKU DUA, které reaguje na přání skupiny zákazníků, kteří nechtějí připravovat pokrmy v mísách opatřených nepřilnavou povrchovou úpravou. REMOSKA DUA na tento požadavek reaguje tělem mísy z tzv. TRIMETALU, který je složen z 3 typů materiálu, uvnitř nádoby je standardní chromniklová zdravotně nezávadná nerezová ocel, uprostřed hliníkový plát pro skvělý rozvod tepla a na exteriéru magnetická nerez, díky které je možné mísu používat také na všech sporácích, včetně indukčních. Aktuálním vlajkovým modelem REMOSKY je model TRIA,v roce 2020 na veletrhu AMBIENTE vybrán jako jeden z 20 top produktů z celého světa. TRIA má mísu z litého hliníku. Tato mísa má unikátní technologií nanášenou magnetickou vrstvu na dně pro skvělou funkčnost na indukčních sporácích. Tento model navíc mimo standardního pečicího víka obsahuje také skleněnou poklici a softtlakovou poklici. REMOSKA TRIA tedy nejen peče, ale i vaří a dusí pod tlakem. Mimo modely pečicích mís REMOSKA nabízí již také řadu nádobí z litého hliníku a v následujících dnech přidáme řadu trimetalového nádobí ze stejných materiálů jako u REMOSKA DUA.
Původně pro vás byla REMOSKA jenom investiční záležitostí, ale z rozhovorů, které jsem s vámi četla se mi zdá, že se z ní stala spíše záležitost srdeční, je to tak?
Ano, jednoznačně je to tak. REMOSKA se pro mne stala skutečně srdeční záležitostí, ale zároveň i výzvou. Mým přáním a cílem je, abychom dokázali udržet REMOSKU na trhu i pro další generace. Snažíme se neustále REMOSKU inovovat a mimo to také rozšířit portfolio produktů o další a REMOSKU modernizovat a posunout ji tak do třetího tisíciletí. Na tomto rozvoji se intenzivně podílí výkonný ředitel společnosti Petr Vaněček se svým týmem. Podařilo se nám na vývojové, exportní, inovativní a další aktivity získat podporu z evropských fondů a věřím, že do konce roku 2023 budou na trhu zásadně vidět výsledky tohoto snažení.
Co vás za osm let vašeho působení ve firmě nejvíce překvapilo? A na co jste hrdý?
Překvapilo a překvapují mne neustále pozitivní ohlasy a skvělé hodnocení REMOSKY mezi zákazníky. I když jí za ty roky vyrostla obrovská konkurence, tak REMOSKA stále má zásadní podíl na trhu. Nesmírně hrdý jsem také na zaměstnance společnosti, jejich loajalitu, pracovní morálku, zručnost a kvalitu odváděné práce.
Jaké jsou nyní vize do budoucnosti a na co se mohou zákazníci těšit?
Naším plánem na následujících několik let je po stránce produktů neustále rozšiřovat a zdokonalovat naši nabídku. V současné době pracujeme na největší investici v historii společnosti a v příštím roce chceme REMOSCE postavit nové atraktivní výrobní a skladovací prostory hodné tradiční značky, která je na trhu více než 60 let. Součástí této investice bude také aktuálně nejmodernější výrobní technologie, která nám pomůže zlepšit pracovní podmínky, zautomatizovat výrobu a tím ještě více zlepšit kvalitu stávajících produktů. Tato moderní technologie nám zároveň výrazně zefektivní výrobu a umožní nám tak rozšířit produkty REMOSKA i do regionů, kde nás zatím limitovala cena.
Součástí této investice bude také výzkumné a vývojové centrum s moderním vybavením na výrobu prototypů. Tyto prototypy nových produktů budeme následně představovat našim zákazníkům v kulinářském centru na kurzech vaření, kde budeme na vyvíjené produkty takto získávat názor ještě před samotným investováním do výrobních nástrojů. Takto budeme schopni každoročně uvádět na trh nové produkty odladěné samotnými zákazníky na základě jejich přání a požadavků.
Věřím, že tyto plány umožní v následujících letech společnosti REMOSKA získat věhlas na dalších trzích a z pečicí mísy se stane produkt, který bude známý ve většině států Evropy i mimo ni.