Vidíme desetitisíce příležitostí online

| |

O tom, jakým směrem se ubírá finančně poradenský trh, jaké technologie budou poradcům i zákazníkům usnadňovat práci a život v budoucnosti a s čím přichází do Česka nový velký hráč FinGO.cz, jsme si povídali s Lukášem Novákem, zakladatelem a CEO FinGO, a s Jakubem Rybou, ředitelem pro marketing a inovace v této firmě.

FinGO vstoupilo na český trh v polovině minulého roku. S jakou vizí přichází?

LN: S českým trhem finančního poradenství již máme letitou zkušenost, i když skrze jiné projekty. Na Slovensku se nám podařilo za uplynulé 4 roky tyto zkušenosti skloubit do jedinečného ekosystému, ve kterém dáváme našim vázaným zástupcům 3 základní hodnoty: svobodu, nové obchodní příležitosti z online prostředí a zázemí silné značky. Díky tomu jsme se v rekordním čase zařadili mezi leadery trhu a stali jsme se největším digitálním makléřem. Klienti poptávající finanční produkty se přesunuli z velké části do online prostředí a málokdo dnes již dělá rozhodnutí o hypotéce nebo pojištění bez toho, aniž by si předtím udělal srovnání na webu. FinGO umí tyto klienty najít a zprostředkovat jejich poptávku do obchodní sítě v rekordně krátkém čase, což nám umožňuje být v tomto ohledu efektivnější než konkurence. Naší klíčovou misí je tedy podporovat růst našich vázaných zástupců, ať už skrze již zmíněné leady, marketing, vzdělávání, automatizaci procesů, podporu x-sellu či podporu růstu jejich týmů.

JR: Chceme naši síť finančních poradců inovativními nástroji připravit na budoucnost finančního poradenství. Jeden příklad za všechny, v tuto chvíli se u nás kolem 90 % povinné klientské dokumentace již generuje a podepisuje elektronicky. To by bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Digitalizací a inovací procesů ale chceme hlavně zlepšit propojení a komunikaci mezi poradcem a jeho klientem, protože toto je to, co klient na konci dne ocení a bude i stále více vyžadovat – onen digitální komfort, který mu již dnes jsou schopny nabídnout některé banky a pojišťovny, ale finančně poradenské společnosti zatím příliš ne.

Trh finančního poradenství je relativně stabilní a ovládaný silnými hráči, v čem chcete být lepší, abyste mohli uspět?

JR: Vnímáme posun finančního poradenství ke stále větší profesionalitě. Nároky na tento obor se rok od roku zvyšují, ať už ze strany ČNB, ze strany producentů (bank, pojišťoven atp.) a nakonec ze strany samotných klientů, kteří očekávají službu rychlou, profesionální, důvěryhodnou. Chceme tedy vyjít z toho nejlepšího, co tento obor v minulosti vybudoval – a tím je především nezávislá a odborná pomoc klientovi orientovat se v nabídce komplexních produktů, které zásadně mohou ovlivnit kvalitu jeho života – ale přidat tomu navíc punc silné a důvěryhodné značky a zásadně digitalizovat procesy výběru, sjednání i následné péče.

LN: Firmu od začátku budujeme s vizí stát se jedním z top makléřů na českém trhu. Ten se totiž stává složitějším a není v něm tolik místa pro menší hráče. I proto jsme přijali vstup investora – EnterpriseInvestors – který vložil důvěru a přes 19 milionů EUR do našeho vysoce efektivního modelu fungování, za což ve společnosti získal minoritní podíl.

Jak připravujete finanční poradenství na budoucnost? Jaké trendy očekáváte?

LN: Aktuálně odvětvím hýbou ekonomická témata – inflace a zvyšování úrokových sazeb. Po extrémně silném roce v oblasti hypoték, kdy trh meziročně vzrostl o téměř 70 %, je růst inflace a úrokových sazeb výzvou a zároveň jasnou ukázkou toho, že pouze hráč, který dokáže komplexně řešit finanční potřeby, je ten, který přežije. Hypotéky se pravděpodobně propadnou o desítky procent v objemu, ale přibude klientů, kteří v inflační době budou chtít ochránit a rozmnožit svoje úspory – to dává obrovský prostor pro investice. A právě takové klienty s aktivní potřebou propojujeme s našimi poradci.

JR: Období uplynulých dvou let ukázalo, že ani lockdowny ani covid finanční služby neohrozí – naopak možná paradoxně přináší nové příležitosti. Jako i v jiných odvětvích se urychlily určité změny ve společnosti, které nahrávají komunikaci s klienty na dálku, digitalizaci procesů a služeb, které musejí být k dispozici kdykoli a kdekoli. Nám tyto změny hrají do karet a zaměřujeme se právě na to, jak využít synergie technologií a lidí – ať už zprostředkováním komunikace, omezením zbytečného papírování a administrativy nejen pro klienty, ale primárně také pro naše vázané zástupce.

LN: Důsledkem je i tlak na hledání nových synergií mezi odvětvími. My v ně silně věříme a místo toho, abychom se bezhlavě vrhali do nových oblastí, snažíme se s nimi spolupracovat. Příkladem je náš projekt spolupráce s realitními kancelářemi, který se velmi dobře uchytil na Slovensku a plánujeme jej přenést i do ČR. Ten přináší realitním makléřům velmi přehledný, jednoduchý a transparentní způsob, jak spolupracovat s finančním poradcem a generovat ze svých prohlídek dodatečný příjem.

Co přesně FinGO chystá na realitním trhu?

LN: Platforma FinGO reality propojuje broker pool s realitními kancelářemi, které využívají naši síť hypotečních specialistů – tento systém oběma stranám poskytuje efektivní a přehledný model spolupráce. Realitnímu makléři pomáhá držet evidenci o jeho prohlídkách s klienty a automatizovaně tyto klienty předávat na nejvhodnějšího poradce z naší obchodní sítě. Za kvalitu služby ručíme my a nabízíme velmi transparentní a předvídatelný zdroj příjmu z podobné činnosti pro realitní makléře.

Oficiálně jste v Česku odstartovali v říjnu 2021. Co se vám od té doby povedlo?

LN: Na trh jsme vstoupili zkratkou, a to akvizicí společnosti Finpos. Ta nám dala skvělý základ do startu ať už z pohledu zajištění licencí, vazeb na produktové poskytovatele a backoffice. Od května jsme ale již začali nabírat další vázané zástupce a s našimi aktuálními více než třemi stovkami jsme za uplynulý rok třetím nejrychleji rostoucím zprostředkovatelem na trhu! V říjnu jsme pak dokončili transakci s naším strategickým investorem EnterpriseInvestors a jsme rádi, že jsme získali jejich důvěru v náš model synergie mezi online prostředím a poradenskou sítí.

JR: Protože každá firma je o lidech, za veliký úspěch považuji i vybudování silného manažerského týmu, počínaje naším provozním ředitelem Janem Walterem; šéfa IT nám dělá Matěj Hlaváč – zkušený odborník, který si prošel firmami Bonnet, Chytrý Honza a další. O digitální marketing se stará Vasily Kupreev, se kterým jsme budovali značku FinGO pro slovenský trh před čtyřmi lety a v neposlední řadě náš finanční ředitel Petr Hýža (ex Slevomat, ex Edenred), který přináší cenné zkušenosti finančního řízení dynamické firmy s mezinárodním kapitálem.

Jelikož si zakládáme na tom, že dokážeme našim poradcům kromě zkvalitňování servisu přinášet i nové obchodní příležitosti, jsem velmi pyšný, že se nám podařilo zprostředkovat skrze náš FinGO Market již tisíce ověřených obchodních příležitostí našim vázaným zástupcům, převážně v oblasti hypoték a životního pojištění. Za rok 2022 budeme schopni vygenerovat vyšší desítky tisíc leadů, díky silnému zaměření na marketing digitální i nadlinkový.

FinGO již řadu let působí na Slovensku, jak se vám daří tam?

LN: FinGO.sk hodnotím jednoznačně jako úspěch – obchodní, marketingový. Právě díky unikátnímu ekosystému a silnému zaměření na online jsme dnes na Slovensku největším digitálním makléřem a v rekordně krátkém čase jsme se zařadili mezi leadery trhu.

Daří se nám meziročně růst v obratech o 40 % každý rok, což nás mimo jiné dostalo mezi top 4 makléře v oblasti hypoték na Slovensku.

JR: Stejně tak máme úspěch i v online službách, především v již zmíněném generování leadů, kde se nám podařilo v lednu pokořit hranici 10 000. To je téměř 100% nárůst v meziročním srovnání.

Co chystáte pro rok 2022 v České republice?

LN: Především plánujeme prokázat, že funguje náš koncept založený na podpoře obchodní sítě skrze online příležitosti a technologie, který našim poradcům umožňuje být v obsluze klienta efektivnější. V počtu vázaných zástupců budeme růst minimálně o 100 % oproti tomu, kde jsme byli v prosinci 2021, obratově pokoříme půl miliardy Kč.

JR: Aby se růst dostavil, investujeme hodně úsilí a peněz do marketingu a prvotřídního ekosystému nástrojů a pomůcek pro poradce. Ať už se jedná o kompletně digitální zasmluvnění pod FinGO, přes digitální dokumentaci s klienty po přístup k nejlepším kalkulačkám a nástrojům trhu. Řadu z nich si sami vyvíjíme, v první polovině roku uvedeme zcela unikátní nástroj pro finanční analýzu. Rozvíjet budeme ale i naše služby vůči koncovým klientům, u nichž jde především o rychlost reakce na jejich požadavky a důsledný monitoring průběhu jejich obchodního případu, aby na konci byli spokojení klienti se službami, které jim zkvalitňují život.

___________

Lukáš Novák

Je zakladatelem a spolumajitelem broker poolu FinGO na Slovensku i v Česku, a zároveň CEO investiční skupiny InTeFi. Svůj byznys zakládá na přirozených synergiích, komplexním přístupu a technologiích, které zefektivňují práci jeho společností. InTeFi je lokální investiční skupina s globálním přesahem, spojující firmy z oblasti financí, developerských projektů, realitního byznysu, IT a knih.

Jakub Ryba

Jakub je marketér a inovátor, s Lukášem Novákem budoval v uplynulých sedmi letech technologie, na kterých nyní FinGO běží. Podílel se na vytvoření značky a založení společností FinGO na Slovensku a i v Čechách, včetně přípravy vstupu investora.

Předchozí

Concierge medicine – pacientům můžeme prodloužit délku života až o deset let

Severská scenérie, luxusní pohostinství i regionální speciality. Přinášíme tipy na top místa v Českém Švýcarsku

Další