Fascinující příběh i-Cockpitu. Revoluční systém, který buď milujete nebo nesnášíte

| |

Před desetiletím způsobil obrovský rozruch. Odvážil se zcela změnit to, co všichni považovali za neměnný standard. Na ženevském autosalonu v roce 2012 představil Peugeot svůj model 208 se zcela revolučním uspořádáním místa řidiče. Francouzská automobilka šla do velkého rizika, protože se rozhodla totálně překopat prvek vozu, který se v historii automobilů vyvíjel nejméně. Systém i-Cockpit®, jak tuto inovaci nazvala, nyní dává do všech svých modelů a pořídilo si ho už téměř deset milionů klientů.

První reakce novinářů, kteří si tenkrát Peugeot 208 vyzkoušeli, byly rozpolcené. „Nesmysl! Proč měnit něco, co odjakživa funguje?“ říkali jedni. „Úžasné. Ten pocit z řízení je naprosto dokonalý. Jízda s tímto systémem vás prostě neskutečně baví. Proč to ještě nikdo dřív nevymyslel?“ oponovali druzí. Pravdou je, že i po deseti letech se řidiči stále dělí na dva tábory. I-Cockpit buď miluješ, nebo nesnášíš. Nic mezi tím. Naštěstí pro značku Peugeot je těch, kteří ho milují opravdu hodně a stále jich přibývá. I-Cockpit jednoznačně prokázal, jak dokonale slouží ve prospěch emocí, bezpečnosti a pohodlí řidiče a posádky, což jsou dnes charakteristické vlastnosti vozů Peugeot.

Příběh i-Cockpitu začal už v roce 2010, kdy byl na ženevském autosalonu představen koncepční vůz Peugeot SR1, elegantní kupé-kabriolet. Ten odhalil některé z nápadů, jimiž se značka zabývala. Mezi ně patřila i revoluční pozice řidiče měnící tradiční pravidla designu a ergonomie. Koncept SR1 se stal, jak je ostatně u koncepčních vozů zvykem, vodítkem pro designéry při tvorbě sériových vozů.

V té době se týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo řidiče tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce a objevil se nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení je ve výšce očí. Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot.

Peugeot i-Cockpit® se od svého vzniku neustále vyvíjí a modernizuje. V roce 2016 se u druhé generace vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008 představila verze s digitálním přístrojovým panelem s uhlopříčkou 12,3ʺ, který lze plně konfigurovat a přizpůsobovat, zatímco pod centrální dotykovým displejem byly umístěny přepínače (toggle switches), které ještě více usnadnily přístup k základním funkcím. V roce 2019 se u druhé generace modelu Peugeot 208 poprvé objevil digitální 3D přístrojový panel.

U nových modelů Peugeot 308 (2021) a 408 (2022) postoupil Peugeot i-Cockpit ještě o krok dál. Získal nový systém infotainmentu i-Connect®, nový kompaktní volant schopný rozpoznat přítomnost rukou řidiče při používání asistenčních systémů řízení a dotykové ovladače i-toggles, které lze nakonfigurovat pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice a spouštění aplikací, přičemž všechny tyto funkce si může uživatel sám nastavit podle svého uvážení.

Koncept Inception, který byl představen na veletrhu CES v Las Vegas na začátku letošního roku, ukazuje budoucnost i-Cockpitu, s novým revolučním řídicím systémem Hypersquare, ovládaným novými pohyby rukou. Přizpůsobuje se tak nové generaci, pro kterou jsou tablety, dotykové displeje a další moderní zařízení dnešní doby neodmyslitelnou součástí každodenního života.



Předchozí

Špatný den? Naučte se vyplavit endorfiny a zatočit se stresem, únavou i splíny

Čerpací stanice pro 21. století

Další