Nejprodávanější Peugeot je po faceliftu, je ještě atraktivnější než dřív

| | ,

Malá městská SUV patří mezi nejoblíbenější vozy na trhu. Mají design, který je aktuálně trendy. Z hlediska rozměrů jsou ideální do městského provozu a současně dostačující pro potřeby zákazníků, firem i rodin. Praktičnost bývá také velmi dobrá. Není divu, že si tento typ vozů buduje prosperující klientelu. Příkladem je Peugeot 2008.

Do pozice nejprodávanějšího osobního modelu značky Peugeot v Česku se vyhoupl hned po svém uvedení na trh a drží se tam už celých 7 let. A podíváte-li se na jeho zbrusu novou modernizovanou podobu, zřejmě s námi budete souhlasit, že ho o tuto pozici na vrcholu zřejmě ještě dlouho žádný model nepřipraví.

Peugeot 2008 si vede skvěle i na evropském trhu. Od roku 2019, kdy byla uvedena jeho současná generace, se ho zde prodalo téměř 700 000 kusů, přičemž se vždy umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě.  V roce 2021 dokonce obsadil první místo. V roce 2020 se pak objevila elektrická verze nazvaná e-2008, která se na celkovém úspěchu modelové řady 2008 podílela zcela zásadním způsobem. Se 75 000 prodanými kusy se stala průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.

Co konkrétně se faceliftem změnilo? Samozřejmě design! Ten byl vždy nejsilnější stránkou vozu 2008, na kterou nalákal nejvíc klientů. Největší novinky zaznamenáte na přední masce vozu. Tam se teď objevily tři svislé světelné drápy. Jedná se o ikonický znak Peugeotu, který značce dodává dravost a osobitost. Na přední části se také objevuje nové logo. Velmi efektní je nový vzor mřížky chladiče s decentními tmavými výplněmi. Také zadní část vozu faceliftem prokoukla. I zde najdete LED světla v podobě drápů. Přední, boční a zadní znaky vozu 2008 mají novou typografii. Model e-2008 je opatřen dvoubarevným modrobílým odznakem „e“. Vzadu se podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru. Celkově působí modernizovaný Peugeot 2008 dravější, luxusnější a dynamičtější než předfaceliftová verze.

Modernizace neboli facelift ale má kromě designových vylepšení přinést i technické inovace. U nového modelu Peugeot 2008 se dotkly hlavně elektrické verze e-2008. Ta má nově dojezd až 406 kilometrů, což je oproti dřívějším 345 citelný nárůst. Elektromobilisté nepochybně zajásají, protože vozů s takovým dojezdem na trhu zatím moc není. Kromě toho se zvýšil maximální výkon o 15 % ze 100 kW na 115 kW a kapacita baterie vzrostla z 50 kWh na 54 kWh.

Nový Peugeot e-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a všem řešením nabíjení: standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW. Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici 4 hodiny 40 minut přes Wall Box a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku.

Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 2008 vybavený systémem HYBRID 48V více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Nový Peugeot e-2008 bude v prodeji na českém trhu pravděpodobně letos na podzim. Můžete si na něj počkat, nebo nečekat a pořídit stávající Peugeot 2008, a to za akční cenu sníženou o takřka sto tisíc korun. Prodlouženou pětiletou záruku přitom dostanete zdarma.

Předchozí

Čerpací stanice pro 21. století

Seznamte se s mistry kuchařského umění ze Španělska

Další