Nový Peugeot 3008 byste v České republice rozhodně nečekali. Vždyť ho zatím na celém světě vidělo jen pár vyvolených a ty, kteří se s ním projeli, byste zatím spočítali na prstech jedné ruky, nepočítáme-li samozřejmě zaměstnance automobilky Peugeot, kteří mají testování nových vozů v popisu práce. Zkrátka jde o horkou novinku, která se v Praze ukázala zcela výjimečně a exkluzivně. Než se objeví v dealerstvích Peugeotu, na to si dle informací z českého importu počkáme minimálně do jara příštího roku. Samotný příchod na trh pak nepochybně bude velkou událostí. Peugeot 3008 je totiž jedním z nejvýznamnějších a neúspěšnějších peugeotů všech dob.
Bestseller navěky
Už první generace uvedená na trh v roce 2009 představovala zásadní převrat. Dokázala totiž zkombinovat různé segmenty, tedy lépe řečeno vzít si od každého to nejlepší, a vznikl tak crossover. Zákazníci byli nadšení a model 3008 kupovali tak, že továrna nestíhala. Druhá generace 3008 přišla v roce 2016 a spustila lavinu SUV. Hned při uvedení na trh se tento model stal jakožto první SUV v historii vítězem ankety Car Of The Year neboli Evropské auto roku. I třetí generace, která se očekává v roce 2024, má podobně ambiciózní cíle. Ostatně k jejich splnění má nakročeno víc než dobře, protože před několika dny se novému Peugeotu 3008 podařilo dostat se mezi sedm finalistů ankety Car Of The Year 2024. Jeho šance na vítězství rozhodně nejsou malé. Přináší totiž řadu revolučních změn.
Svou cestou
Nový Peugeot 3008 se kupodivu odklonil od segmentu SUV, kterému po několik let kraloval. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. Zdá se, že je to chytrá volba. Sportovně skloněná záď totiž dodala novému Peugeotu 3008 zcela novou odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechat svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.
Prémiový interiér
Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Tou nejmarkantnější je nový systém Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Ten posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené „plovoucí“ panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej.
Elektrická budoucnost
Tyto změny ovšem nejsou nic oproti tomu, co se odehrálo pod kapotou vozu. Tam totiž může být hybridní, plug-in hybridní, nebo stoprocentně elektrický pohon. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 525 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka.
Budou všechny tyto převratné novinky stačit na to, aby nový Peugeot 3008 v anketě Car Of The Year 2024 zvítězil? To se dozvíme 26. února 2024.