Nový Peugeot 3008: s pádnými argumenty

| |

V mnoha evropských zemích registrují vysoký nárůst prodejů elektrických vozů. Česko v tomto směru ovšem výrazně zaostává. Největším úskalím je samozřejmě absence dotací a finančních úlev, které mají k dispozici elektromobilisté v ostatních zemích. Pořizovací cena elektromobilů tak často převyšuje finanční možnosti českých motoristů. Další překážkou je malý dojezd. V této oblasti ale dochází k výrazným změnám. Už zanedlouho bude v prodeji elektrické SUV Peugeot 3008 s dojezdem až 700 kilometrů.

Nový Peugeot 3008 s dojezdem 700 kilometrů má rozhodně pádné argumenty k tomu, aby dokázal změnit vztah veřejnosti k elektromobilitě, a to nejen u nás. Kromě toho ovšem nasadil další silné zbraně, zejména pak design. Vydal se totiž objevovat teritorium zvané „fastback“. Získal tak sportovně skloněnou záď, která mu dodala odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy.

Prémiový interiér

Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. Na něm jsou nově umístěny ovládací prvky se schopností rozpoznat prsty řidiče. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla s certifikátem AGR pro zdravá záda. Sedadla mohou být odvětrávaná a masážní. Vyhřívání, které se stává pomalu standardem, je u modelu 3008 rozšířeno i na zadní řadu, což už je jednoznačně nadstandard. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.

Elektrická budoucnost

Tyto změny ovšem nejsou nic oproti tomu, co se odehrálo pod kapotou vozu. Tam už totiž neburácí žádný z klasických spalovacích motorů, spíš tam potichu vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 525 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Pro dosažení této bezpochyby slušné porce bezemisních kilometrů používá Peugeot E-3008 velkou vysokonapěťovou baterii o kapacitě 98 kWh. Její nabití přitom netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za necelou půlhodinku. Nabídku elektrických motorů doplňují i hybridní verze. Můžete mít buď plug-in hybrid, který je třeba pravidelně dobíjet, nebo mild-hybrid, který se obejde zcela bez nabíjení a spokojí se s rekuperací energie za jízdy. Cenově bude navíc mnohem příznivější než verze spoléhající na zásuvku.

Ekojízda plná zážitků

Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame. Nabízí například jedinečnou jízdní dynamiku, okamžité zrychlení či čtyři režimy jízdy, mezi nimi i módy Sport či 4WD. Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém Peugeot VisioPark 360° s jeho čtyřmi kamerami a dvanácti senzory.

Cena od 749 000 Kč + 5letá záruka

Předchozí

Budiž světlo – světelné enzymy v akci proti diagnózám

ODHALOVÁNÍ NÁDORŮ NEJEN POMOCÍ UMĚLÉ INTELIGENCE

Další