Peugeot 5008: rodinné SUV do každé doby a pro každý terén

| |

Ať už řešíte, jak do auta nacpat kočárek a veškeré propriety, nebo potřebujete převézt partu puberťáků na fotbalový zápas, anebo přemýšlíte třeba o tom, jak snadno odvézt celou rodinu včetně lyžařského vybavení na zimní dovolenou, vždy oceníte výhody pořádného robustního SUV se spoustou prostoru a sedmi sedadly. Dovybavíte-li váš vůz funkcí Grip Control, můžete se bez obav vydat i do náročného terénu.

Peugeot 5008 vyniká jedinečným stylem. Ostře řezané tvary vzbuzují respekt, aniž by působily agresivně. Některými prvky jasně naznačuje posun do prémiových segmentů, o čemž svědčí například bezrámová maska chladiče, Full LED světlomety nebo extravagantně zalomená denní světla. Uvnitř vozu ale objevíte neobyčejnou hebkost, útulnost a pocit luxusu. Najdete zde vysoce praktickou sadu sedmi sedadel, z nichž dvě jde z vozu zcela vyjmout nebo sklopit do podlahy, přičemž všechna sedadla se pyšní dokonalou modularitou umožňující různé konfigurace a úhly sklápění. Tři samostatná sedadla ve druhé řadě jsou sklopná a podélně posuvná s možností nastavit sklon opěradla. Na dlouhých cestách si vychutnáte masážní systém s osmi masírujícími tlapkami a pěti programy.

Nižší emise bez kompromisů

Velká esúvéčka v dnešní době nemají zrovna na růžích ustláno. Robustní charakter, štědrá prostornost a vysoká hmotnost se samozřejmě projevují na spotřebě a emisích CO2, což je z hlediska nových emisních norem značně nevýhodné. Na to má Peugeot 5008 lék v podobě mild-hybridního systému. Ten tvoří elektromotor, benzínový motor a elektrifikovaná dvouspojková převodovka. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě tak může Peugeot 5008 vybavený tímto systémem více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Kromě hybridního pohonu o výkonu 136 koní jsou stále k dispozici i benzínové a dieselové motory se shodným výkonem 130 koní.

Bezpečně a s jistotou

Asistenční systémy, kterými je model 5008 vybaven, názorně demonstrují vysokou technologickou úroveň značky Peugeot. Jedná se například o vysoce komfortní a bezpečné poloautonomní řízení. Revoluční je i systém automatického nouzového brzdění, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod. Největší pozornost ovšem zasluhuje systém nočního vidění, což je prvek výbavy vyhrazený prémiovým segmentům. Tato funkce umí za pomoci infračervené kamery rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě. Díky tomu zažijete nefalšovaný pocit nočního dravce, ale hlavně významným způsobem zvýší vaši bezpečnost za volantem.

Terénní radosti

Pro náročný terén je Peugeot 5008 vybaven systémem Advanced Grip Control s voličem umožňujícím pět režimů jízdy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF) a s kontrolou jízdy ze svahu. Důležitou roli hrají také velká kola obutá do celoročních pneumatik Mud&Snow. Jízda po mokrém listí, cestě posypané prvním sněhem či blátivé stezce se tak pro vás stane zábavnou hrou. Navíc máte k dispozici systém Hill Assist Descent Control určený pro sjíždění prudkých svahů. Aktivací této funkce dovolíte vašemu vozu přejít do ultranízkých otáček a sjíždět kopec doslova šnečí rychlostí. Je to bezpečné a až neuvěřitelně snadné.

Nekonečný prostor

Základní objem zavazadelníku činí 952 litrů, a to mluvíme o prostoru pod krytem. Začnete-li sklápět či vyndávat sedadla, objemy obdivuhodně narůstají. Sklopením sedadel v druhé řadě vykouzlíte dodávkových 2042 litrů a vyjmete-li i sedadla třetí řady, místo toho, abyste je složili do podlahy, získáte ještě 108 litrů navíc a o 22 kilogramů lehčí auto. S takovou kapacitou těžko najdete něco, s čím by si Peugeot 5008 neporadil.

Cena od 699 000 Kč + 5letá záruka

Předchozí

Na pobřeží Antalye se otevřel butikový villas-only resort BIJAL, oficiálně nejluxusnější hotel v Turecku

Mikroplasty mohou přinášet zvýšená zdravotní rizika, efektivní prevencí by mohlo být omezení produkce plastů

Další