Z Prahy do Ostravy na jedno nabití? S novým Peugeotem 208 to zvládnete

| |

Dojezd je považován za kámen úrazu elektromobilů. Dalším strašákem je pořizovací cena. Traduje se, že pod milion pořádný elektrický vůz nekoupíte. Možná ale nastal čas zbořit předsudky. V současné době se Peugeot e-208 prodává za 850 000 Kč, k tomu dostanete nadstandardní 8letou záruku. Už za pár týdnů navíc dorazí na trh faceliftovaná verze s dojezdem až 400 km, což je víc než vzdálenost z Prahy do Ostravy. Právě zvýšení dojezdu bylo nejdůležitějším cílem faceliftu, ovšem nejen to, změnil se i design. A nutno říct, že nyní je nový Peugeot 208 ještě atraktivnější a modernější. Posuďte sami.

Malý městský vůz Peugeot 208 loni překvapil celý motoristický svět, když po 14 letech konečně porazil svého německého rivala a uchvátil evropský trůn. Jeho elektrická verze se současně stala lídrem malých elektromobilů. Právě elektrický vůz e-208 je v centru pozornosti značky. Přechod na čistě bezemisní pohon je její hlavní prioritou, a tento model tak ve strategii francouzské automobilky hraje klíčovou roli. I proto se facelift zaměřil hlavně na elektropohon, potažmo na dojezd. Ten se oproti původnímu modelu výrazně prodloužil a dosahuje nyní slušných 400 kilometrů.

Jedním z úkolů faceliftu bývá osvěžit design. U modelu 208 tomu nebylo jinak. Co se změnilo? Zejména světelný podpis vpředu. Nově se jedná o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší. Nová je také přední část vozu, zadní světla a kola. Velký efekt udělá u auta i nová barva, nejlépe hodně výrazná či neobvyklá. Proto se Peugeot 208 představil v extravagantní zelenožluté. Dalšími odstíny karoserie v nabídce jsou elegantní šedá, výrazná červená, zářivá modrá či klasika v podobě bílé, černé a stříbrné.

Faceliftovaný model zavádí také nový elektromotor o výkonu 115 kW/156 k spojený s novou baterií o kapacitě 51 KWh. Výsledkem je dojezd 400 kilometrů, což je dostačující pro takřka veškeré potřeby motoristů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit mildhybrid. U Peugeotu 208 jde o pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Z klasických benzínových motorů je v nabídce tříválcový PureTech o výkonech 75 nebo 130 koní.

Nový Peugeot 208 dorazí na evropský trh letos v listopadu. V Česku se očekává koncem letošního roku.

Předchozí

10 praktických tipů, jak vytvořit útulné místo plné lásky pro miminko

Španělský streetfood: Lahodné dobrodružství pro chuťové pohárky

Další